Damn head

Två år och sju månader idag <3 Tiden går så fort. Men ändå så långsamt. Dagarna sniglar sig fram men när veckan väl nått sitt slut känns det som att man bara hinner blinka innan det är dags för måndag igen.
   Nästa vecka är det julavslutning, skönt eftersom jag längtar till ledighet och julmys. Samtidigt känner jag mig stressad. Stressad inför alla beslut som måste fattas, eller snarare stressad över att jag inte vet vilka beslut som är rätt för mig.
   Jag känner att jag ständigt upprepar mig, säger att stressen trycker på och att ag inte vet vart jag ska ta vägen men jag finner inga svar. Kanske ställer jag fel frågor...
   Den här veckan har jag gett mig själv en uppgift, att lista fem yrken jag kan tänka mig att jobba med. Tänkte att det kanske skulle hjälpa mig på traven när det gäller att välja skola. Men än så länge har jag inte tagit itu med det. Antagligen på grund av rädsla. Jag bara skjuter upp och skjuter upp besluten i hopp om att de ska försvinna så jag slipper välja, eller slipper välja fel. Jag tror jag alltid varit rädd för att misslyckas.
   Det känns som om jag väljer fel nu så kommer det förstöra hela min framtid. Antagligen är det inte så, väljer jag fel kan jag alltid välja om. Men jag vill hinna med så mycket och jag vet inte hur jag ska få ihop det. Mina drömmar säger emot varandra. Varför kan livet aldrig bara vara enkelt?!?
   Jag blir så arg på mig själv! Varför måste jag vara ett sånt kontrollfreak?! Allt måste vara planerat och uträknat in i minsta detalj, helst flera gånger. Jag skulle göra vad som helst för att bara kunna slappna av, ta det lugnt och ta dagen som den kommer. Men sån är inte jag. Och kommer nog aldrig att bli...
 DISTRAHERA MIG! FÅ MIG ATT GLÖMA ORO, STRESS OCH PRESS. LÅT MIG FÅ LEVA UTRANFÖR MITT HUVUD.




               18 Days - Saving Abel.   
Min bästa distraktion. MUSIC IS MY DRUG.     


   xoxo         //Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0