Vart har du tagit vägen?

Den lilla arbetsmyran som brukar bo i mig har spårlöst försvunnit. Sitter framför datorn och försöker komma igång med det sista kultur och idéhistoriaarbetet men det vill sig inte. Min hjärna villar ständigt bort sig. Jag kan inte låta bli att tänka på annat.
   Jag brukar inte ha nåt problem med att komma igång eller få saker gjorda men sen skolan började efter sommarlovet har det krävt mer energi och viljestyrka än tidigare. Jag tänker att jag har gott om tid på mig och att jag inte behöver jobba än, medans den andra rösten inom mig tycker att jag ska sätta igång så att jag får mer tid till roliga saker sen. Och jag försöker. Jag försöker, å förstöker å försöker... Men nej. Det vill sig inte. Att vara skoltrött ställer bara till med besvär, men vad ska jag göra? Det är inte direkt enkelt att ändra på.
   Nej, nu ska jag göra ett nytt försök. Har tappat räkningen på hur många jag är uppe i nu men den här gången ska det funka! Hoppas jag...
   Bla, bla, bla. Hej med er.



                 xoxo      //Sanna


Kommentarer
Postat av: Hot Banana

Heja Sanna! Jag tror våra arbetsmyror har åkt på semester :)

2009-10-14 @ 10:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0